fredag 28 september 2007

Melodifestivalen 2008

Läste om städerna för melodifestivalen nästa år för några dagar sedan, Västerås, Göteborg, Linköping, Karlskrona. Alltså längst norrut - Västerås. Hur kan det få gå till så i vårt lååånga land?! Vilken skit! Så såg jag nu då jag kollade igen att Andra chansen visst ska vara i Kiruna. Vet ni egentligen hur långt upp Kiruna ligger? Det är typ lika långt dit som till Stockholm här ifrån.. Visst, där slog ni till med norr så det smäller om det men hallå - andra chansen. Hur roligt är det med andra chansen? Nej, bättring till nästa, eh, näst nästa år! Hur nära ligger inte de fyra städerna i söder varandra i jämförelse? Tja.. det är ju hela 18 mil mellan Västerås och Linköping, en evighet att åka för dem. Och för att inte tala om hur långt det är till Stockholm därifrån.. Ohoo, fördomar av bara tusan här! Det är bara att försöka sig på att få biljetter till Globen i vår igen, för jag vill ju åka och se. Det är väl en tradition? Det har ju blivit några år i rad och några gånger per år nu... Men visst, ni stackare som bor i Västerås eller Linköping kan ju få biljetterna till STockholm med, det vore ju hemskt synd om er annars, man vet ju aldrig, kanske får de för sig att lägga ALLA deltävlingar norr om Bollnäs ett annat år? Tacka vettja oss här som sitter och åker då det är något vi vill se eller göra. På bussen upp i tisdags var det två killar med som hade varit i Stockholm för att se AIK-Djurgården, visst, tio timmar buss fram och tillbaka är det väl värt om man är intresserad!?

Förresten har det blivit riktigt kyligt här nu, när jag cyklade till Iksu halv elva i förmiddags var det frost på gräset, och det känns i luften! Mössa och vantar på.. Jo, jag och Emma var och tränade lite Afro och Core en timma innan skolan idag, sedan har vi diskuterat och redovisat små dramatiseringar. Nu tänkte jag se på en film och imorn blir det nog förhoppningsvis en sväng på stan. We'll see. Bye bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar