tisdag 21 december 2010

En bra dag

Idag fick jag världens finaste julklort och det gör mig till världens gladaste just nu. Åh det här kommer inte gå.

Barnen och jag har haft en mysdag idag, jag började tolv med att slänga in en tvätt i maskinen, laga quesadillas och baka en kaka, sen kom barnen hem och vi åt lunch. Bebis bad om att få gå night night så hon somnade och vi andra ringde till lillebror Theodor och sjöng Happy Birthday då det är hans födelsedag idag (Grattis lillebror!), sedan målade vi lite grann med dagens present från adventkalendern; massor av penslar. Läste en saga och sedan sov även de stora barnen. Jag fick ta en efterlängtad dusch och plocka reda lite på rummet innan E vaknade och vi skypade med mamma en sväng. Efter att vi väckt W och L drog vi på oss overaller och täckbyxor för att gå ut och leka i snön, bakom vårt hus finns en liten backe som är perfekt för stjärtlappsåkning, vi hade såååå kul! Alla tjöt av skratt och mamma A hittade oss lätt då hon kom hem. Tom E hade roligt även om hon ännu är en aning skeptisk till snön... Efter snölek blev det middag och varmchoklad såklart innan ett varmt bad och nu sitter jag här. Om två minuter ska jag fara o hämta Anette så blir det julklappsshopping, jag MÅSTE ha de sista klapparna ikväll. Good Luck Malla.

1 kommentar:

  1. Tom E? Vem är det tänkte jag innan jag kom på vad tom stod för, haha :)

    SvaraRadera