söndag 12 december 2010

My weekend

Nu har jag försökt tre gånger att lägga in bilder från helgen utan att lyckas så jag skippar det. Har stressat igenom ännu en helg nu skulle jag vilja säga, där kanske jag överdriver lite men tiden går aldeles för fort nu igen.

I fredags stressade vi iväg såfort alla var klara och hade kommit hit, körde mot Ikea där det väntade julbord. Vi hamnade i kö i typ 30 minuter innan vi fick komma in och då var det klent med mat på bordet men det fylldes på. Ni vet i Sunes jul när de är på julbord o alla bara kastar sig på maten o typ slåss om den, så var det! Jag höll på o dö av skratt inombords för jag bara tänkte på Sunes jul. Personligen kastade jag mig över julskinkan när den kom och var sjukt nöjd över den, åt massor och nu är väl min jul gjord kan man säga, ifjol fick jag ju julskinkan en månad efter jul ist. På julbordet fanns några olika slags lax, ägghalvor med räka, köttbullar, prinskorv, sill, potatis, potatismos, potatissallad, rödbetssallad, mackor, risalamalta och självklart mac n'cheese, jag menar det har väl alla svennar på julbordet? ;) Det fanns nog mer gott innan vi kom också för det var som sagt lite utplockat... när det började tryta för mycket slängde de också fram äggmackor, prinsesstårta, kokosbollar, delicatobollar, daimtårta, chokladkaka mm. Det var som en blandning av Sunes julbord och stora tabraset i Katthult kan man nog beskriva det som. Vårt kalas slutade i tårtkrig på parkeringen. . .





Påväg hem svängde vi in på butiken och köpte smått o gott för att ha en drinkkväll. Överraskade Marte som jobbade och så bjöd vi på drinkar under kvällen, riktigt trevligt o gott :) Lördagen spenderade vi på shopping i Braintree där det var galet mycket bilar och människor, jag började jobba kl 6 så jag o Anna-Maria lämnade de andra och skyndade hem. Jag och barnen såg på Toy story 1 innan det var dags att sova. Mina kära små vänner kom över med mat från Cheescake när de shoppat färdigt så åt vi och såg på It's complicated innan det var dags att sova. Idag sov jag till kl 11 vilket var skönt, efter det gjorde jag klart julklappen till D och A, skönt att ha det gjort! Vid 2 for jag till Julia så fixade vi ägghalvor till vår julfest med au pair gruppen innan vi for till Braintree på party. Lämnade julfesten efter 1.5 timma för att hinna till luciatåget som vi hade ikväll på en svenskmiddag, riktigt mysigt. Efter det for jag bara hem och ska nog inte köra bil på några dagar nu efter att ha kört Braintree ToR tre gånger denna helg, pjäh! Det ösregnade nå enormt idag med och folk körde 40 på highwayen, come on det är bara vatten! Vi har 12 grader varmt ute och jag vill ha snö. That was my weekend, hope yours was good!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar