söndag 26 december 2010

Malla o Marte i Charlestown

Hallå mina vänner och god fortsättning. Imorse ringde klockan kvart i nio och som ett barn på julafton flög jag upp för att sätta på annandags bandyn, hade förklarat alla regler för Marte kvällen innan och jag var SÅ taggad. Det första som händer: Bollnäs-Edsbyn inställd pga snö! What? Nästa: Av upphovsrättsliga själ kan vi inte visa bandyn för dig. BAH! Ta er svt, INTE ok. I fjol visade ni alla matcher, bandyn kunde man lita på och så gör ni såhär, skärpning! Jag skrev ett argt mejl och fick ett snabbt svar iaf. Så när det inte blev någon bandy kokade jag risgrynsgröt medan Marte lekte med mina barn söten. Åt tomtegröt till frukost ooh så gott och efter det bestämde vi oss för att fara in till Boston och besöka Charlestown. Vi tog the T till North station och följde freedom trail bland de små husen, gick in och värmde oss i en jätefin kyrka innan vi fortsatte upp till Bunker Hill monument som ni ser på bilden nedan. Där hände det som blev starten till the American revolution. När vi kom tillbaka till downtown över bron gick vi på en irish pub och åt hamburgare, drack öl och såg på football, Patriots vann och har nu ett riktigt bra läge för the playoffs. När vi kom ut hade det börjat snöa och blåsa en hel del och efter 5 minuter promenad gick vi in på starbucks för att köpa en varm kaffe och fortsatte sedan mot Boston common men påvägen hamnade vi i en annan kyrka för att värma oss innan vi hoppas på the T som tog oss till ett snöigt och fint Chestnut Hill. Nu var det ändå en del snö och då man inte har vinterdäck på i detta landet var det inte många bilar ute och att skjutsa Marte hem var ingen bra idé så stackaren fick ta the t till Riverside för att bli upphämtad där. Vi har haft en riktigt skön dag och bara strosat runt och gjort vad vi velat.





Igår var det ju juldagen och jag blev väckt av kidsen kl 7 på morgonen då de kom nerspringandes skrikandes "Maaalin Santa ate all of the cookies!!!" sedan öppnade vi paketen i våra sockor innan vi åt frukost och sedan fortsatte med alla klappar under granen, vi höll på i flera timmar och alla fick massor av fina saker som vi blev glada för. En riktig mys förmiddag med min familj. Vid två hämtade jag upp Anette så for vi till Marte där vi var inbjudna till juldagslunch och åh så gott det var, som ett svenskt litet julbord med sjukt god lax som Espen gjort, lite olika kött, ostar, potatis, såser, bröd, pastej och kaka. MMM! Tack så himla mycket familjen O. Jag är ju ett litet fan av tvspel så när J-H sa att han fått PS3 med ett sportsgame till tyckte jag vi skulle prova och så blev det. Jag var grym ;) åh så roligt det var, som wii med en kontroll som läser av rörelser fast det var till playstaition. Mycket roligt och vi spelade allihopa hela kvällen, som en äkta julafton ni vet. Åh hörni jag är så nöjd med denna julen. Nästa år har jag lovat pappa att vara hemma i Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar