torsdag 30 december 2010

Denna dag en dag

Så var det torsdag 30 december och näst sista dagen på året 2010 är slut, det är lite smått galet egentligen vad detta året på något vis rusat iväg samtidigt som det känns så länge sedan vi firade nyår förra gången, så mycket har hänt. En årskrönika kör vi en annan dag o inte idag ;)

Idag hade vi äntligen bil och kunde hitta på något, barnen har ju ändå varit rätt nöjda med att bara leka hemma men jag börjar bli aningen less på det och var nog den som var mest sugen att hitta på något. Nehep; vi vill leka hemma! Glöm det sa jag och kom med massor av bra förslag som de bara dissade, något de dock hissade var att fara till mallet och få åka karuseller och äta lunch ute, ibland har man braiga barn ;) Okej, för det mesta... Så jag stoppade in alla tre i bilen och brummade iväg, de åkte bilar, båtar, tåg och rollercoasters, jämfört med våra andra förslag för dagen var ju detta riktigt billigt så varför inte skaffa sig överlyckliga barn och låta dem åka allt?! Sedan kollade vi lite i affärer och W+L valde ut en nyårsklänning till mig, att prova kändes lite too much med tre småttingar så jag betalade och var nöjd. Provade den nu när jag kom hem och I like it tror jag.. Ska fundera lite på saken. På den 10 minuter långa bilresan hem somnade alla tre i bilen fast det inte ens var sent, det är ena riktiga sömntutor till kids jag har.

Ikväll har vi varit och handlat lite mat till imorgon på Costco, älskar bjs och costco vilka ställen, sådär amerikanskt jättegigantiska med storpack x15. Nu ska jag sova och vill bara tala om för alla att jag inte tvättat håret på fem dagar (mission completed!) så imorn får jag tvätta men jag har glömt köpa nytt balsam, icke bra.

Natta nu!

1 kommentar: