tisdag 28 december 2010

Underbara dag

Idag skulle jag och tvillingarna på puppetshow så vi tog the T till Brookline village och steg av, där satt en lapp på dörren om att det var sold out - jaha, vad gör vi nu? Funderade en sväng så gick vi tillbaka till tåget, åkte två stop och hamnade på Fenway, där strosade vi mot biografen och kom fram lagom till att Tangled började så den fick det bli. Jag gillade filmen och det gjorde barnen med så det var lyckat. På biografen där har de lätt världens största popcorn, helt galet stora hinkar, ni måste gå dit! Vi körde dock på barnpopcorn idag... När bio var slut gick vi mot the T med ett toastop på Staples, det är inte lätt haha. På de fyra stoppen påväg hem hann L somna och sov gott när det var dags att kliva av, sedan gick hon i sömnen hela vägen hem upp för backen stackarn men jag kan faktiskt inte bära på en fyraåring. Somnade sött i sängen när vi kom hem iaf. Jag var sådär lyckligt glad idag och talade om flera gånger för barnen hur underbart vädret var. Detta är nog mitt absoluta favoritväder ändå; vitt av snö på marken, halvbart på vägen där man går, någon minusgrad och strålande solsken - heeeelt underbart.

Ikväll har jag och Marte varit på en liten shoppingtur, jag köpte fyra par trosor på Macys men kassörskan tog bara betalt för tre av paren (What?), inte mitt fel va? Köpte också hostmedicin och nässpray på cvs, världens bästa affär. Nu ska jag sussa då jag börjar tidigt imorgon. Natta

1 kommentar: