fredag 24 december 2010

God Jul

God Jul alla nära och kära och långt borta och främlingar och alla jag känner och inte känner. Det bore ha inkluderat alla va? Till er från mig!

Jag är nöjd med dagen, ja jag erkänner att jag saknat er där hemma i Sverige, att jag saknat det svenska sättet att fira julafton på och att jag saknat julskinkan men när jag idag fick tårar i ögonen var det inte pga av det utan för att jag tänkte på att det inte kommer vara jag som är här med dom nästa jul. Med min familj. Jag är glad över att jag tagit mig mycket tid för skype idag och har pratat med både pappa släkten och mamma släkten mer än en gång, jag har pratat med människor jag inte pratat med alls på nästan två år och jag har varit med på lite firande där hemma. Jag och barnen fick öppna några paket idag dock, de som kommit från Sverige ska man ju faktiskt öppna på julafton och jag är mycket glad över klapparna, tack tack. Just nu lyssnar jag på En kväll med Peter Jöback.

Vid 4 idag tog jag och mamman med alla barnen ner till kyrkan och det är ju så mysigt vid jul, bebis lessnade totalt efter 40 minuter så då smet vi men det var det fler som hade gjort så. Vi sjöng sånger jag inte kunde, sa grejer jag inte visste på engelska och såg på ett roligt litet julspel but I liked it. Sedan kom det en del vänner till familjen över med massa barn och det var stoj, stim, mat och godis för hela slanten hela kvällen och vid 8.30 när alla gått hem hängde vi upp sockorna på the fireplace och ställde fram kakor och mjölk till tomten innan vi allihopa tillsammans läste "The night before christmas", åh så mysigt. Nu har jag slagit in de sista klapparna och lagt dem under granen, druckit julmust o ätit bullar och sett på Kan du vissla johanna och Svensson Svenssons jul, nu ska jag snart se på Sunes jul och sova. Imorgon blir jag väckt tidigt när det är dags att kolla vad tomten lämnat i sockorna. Sen är julen nästan över här medan den i Sverige fortsätter åtminstone i dagarna tre, åh vad jag vill ut på fest imorgon o annandagen, och ÅH vad jag vill gå på bandyn. Men, det kommer fler gånger you know...

God Jul igen, ta hand om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar