söndag 5 december 2010

Mammabesök 3-8/11 nej vänta...

Onsdagkväll den 3 november hämtade jag en trött mamma på Boston Logan Airport. Kärt återseende då jag inte hade sett henne på 10 månader, tyckte nog hon såg lite äldre ut ;) Det var faktiskt den längsta tid som gått utan att jag träffat henne någonsin. Vi shoppade en del och hängde mest runt med barnen under torsdagen och fredagen. På fredagkväll packade vi in oss i bilen och körde norrut genom New England för att visa mamma lite mer av amerikat. Det var iofs väldigt mörkt ute och vi körde highway hela vägen... Well well. Kom till mysiga lilla Stowe på kvällskvisten och där myspyste vi och turistade hela helgen. Ett besök på Ben n Jerrys icecream factory, ett stop på en applecider tillverkning och så hann vi hälsa på hos familjen Von Trapp också. Förutom det åt vi mat på den lokala krogen och satt under varma filtar och läste. Jag fick se min första snö för vintern med, vilken lycka! På söndag for vi söderut, mamma fick shoppa lite på egen hand medan jag sjöng luciasånger sedan blev det bio på The legacy place som är the best ever. På månaden packade mamman ihop sig och så körde vi mot Logan igen, tiden hade gått aldeles för fort så vilken tur då att hon inte fick komma på planet mot Island utan isället fick gå tillbaka till min gröna audi och stanna en dag extra. Vi gjorde ett nytt försök på Logan på tisdagen och där blev det byebye och hejdå - vi ses i mars! Mysiga dagar som gick aldeles för snabbt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar