söndag 5 december 2010

How do you measure, a year in the life?

Ännu en helg är nu över, denna började som vanligt på fredagen och då kom mina kära vänner över så slängde vi ihop en deluxemiddag på vad alla tagit med sig. Rostade grönsaker i ugn med kyckling och bea blev de och sedan spelade vi Cranium och självklart vann mitt lag. Natta ganska tidigt för att vara utsövda till vårt stooora framträdande dagen efter. Vi letade oss fram till en grym parkering bara ett block ifrån lokalen och var riktigt nöjda med det, sjöng upp, svidade om och lussade sedan inför några tusen pers x2, första framträdandet gick nog bäst men jag får ge oss godkänt på båda. En mysig dag med svensk mat, svenska människor och svenskt allt annat.

På kvällningen var jag barnvakt vilket innebar att barnen fick komma ner i källarn och se på film och äta popcorn innna det var dags att hoppa i säng. När kidsen sov for Marte och hämtade chinesefood till Mary som var hungrig sen mumsade vi det och såg på Mean girls.
Idag följde jag med Marte på julparty med hennes au pair grupp, vi hade himla skoj i bilen påväg upp och jag säger då bara det; det är på exit 41 vi ska hänga! Partyt var visst trevligt, vi fick smaka jellomat från kina, urstark gryta från motenegro och vindruvor i kokad kondenserad mjölk från Brazilien bla. Det bästa av allt måste ändå ha varit taDATADA: SNUSKAKOR från Polen!
Då jag kom hem väntade en go familj i köket och då jag fick höra att min lille W spontant börjat gråta idag o sagt att det var för att han inte ville jag skulle fara fällde jag en tår där uppe med. Uh. Det blev en frivillig spontant mysstund med barnen i soffan nu ikväll också men nu sitter jag här för mig själv och ser den första Sex and the city filmen och försöker sammanfatta ännu en topphelg. Time flies!
...Remember the year in the life of friends

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar