fredag 28 november 2008

En musik utmaning som fick mig att tänka till

Skriv ner 5 av dina favorit artister/grupper som du gillar lyssnar på eller som du känner att verkligen är "DU". Skriv gärna en kommentar till.

1. Håkan Hellström, detta är den enda som är direkt given. Håkans musik är ju jag på något vis.. Det har varit vi två rätt länge nu och det är de skivor som spelas mest hos mig, oavsett vilket humör jag är på. Jag tycker alla borde ge Håkan en chans om de har möjlighet att se honom live, det är verkligen en upplevelse och de jag släpat med på konsert som innan sagt att de inte gillat honom har visst ändrat åsikt lite!

2. Lena Ph, helst skulle det nog stå schlager för jag tror det är den musiken folk förknippar mig med? Och här menar jag också schlagermusik i allmänhet, det skulle kunna stå Bengtzing eller Shirley clamp också, ni vet själva stilen.. Men jag tycker Ph:s skivor är bäst att lyssna på hela skivan så hon får representera genren.

3. Nickelback, jag har allt gillat Nickelback ett tag nu men just nu mer än någonsin, de senaste låtarna är ju skitbra! De spelar mycket hos mig... Kom ihåg också att jag faktiskt varit på Nickelback-konsert, inte illa alls! Och då var de bara förband...

4. Sugarplum fairy. Nu är det riktigt svårt att hitta på artister/grupper men Sugarplum fairy spelas faktiskt mycket här också, det är en skiva som jag kan lyssna på hela igenom flera gånger efter varandra. Ofta när jag städar!

5. Gavin DeGraw får också vara med, jag lyssnar inte på musiken särskilt ofta men gillar all musik han gör väldigt mycket.

Ja, oftast lyssnar jag på radion så det var svårt detta, dock tycker jag att jag kommit på det jag lyssnar på. Egentligen kanske det skulle stå musikal på en prick med för jag lyssnar på en del sån musik, då framförallt musiken från Rent.. Men äsch! Kom förresten på nu att jag ska ta o knäppa på lite Gavin nu. Hoppas att ni är nöjda med dessa svar! Då "utmanar" jag alla som ännu inte svarat på denna.. Jag vet inte vilka som läser min blogg men av de jag vet om så har de antingen redan svarat eller blivit utmanad tidigare. Är det någon som läser och vill klura lite på detta som faktiskt var rätt roligt så kan ni väl lämna en kommentar så jag kan läsa :) Hej igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar