fredag 28 november 2008

Yoga

Var tar tiden vägen? Här sitter jag i ett adventspyntat hem och skriver några rader i Idol's halvlek. Ja, jag skulle sluta titta när Robin åkte ut men det är ju faktiskt en Robin kvar... Det är ingen som är bra som Robin som åkte ut men av dem som är kvar är Robin den som utvecklats mest. Tycker jag då. Men sen är ju inte jag någon Big musik kännare! Appropå musik har jag för mig att jag blivit "utmanad" lite här o var... ska ta o svara på det lite senare då jag ändå bara sitter här hemma ikväll.

Vad hände sen senast? Jag jobbade ju då en sväng i onsdags... och även i torsdags :/ Det var meningen att det bara skulle bli en jättekortis då men det slutade med en hellång dag pga vissa omständigheter. Jag försökte dock plugga ikapp mig lite om kvällarna för att försöka lindra mitt dåliga samvete lite lite, så det har helt enkelt inte blivit så mycket tid över till annat. Jag mår inte dåligt för det och det var mitt val så! Idag har vi iaf suttit tillsammans och skrivit och även styrt upp lite handledning nästa vecka. Jag måste säga att min känsla är rätt bra just nu, kanske beror det på den sinnesro jag fick under power yoga-passet idag... Nä, nu skoja jag kanske lite. Men när man pratar med andra runt omkring och kollar runt lite så ligger vi absolut inte efter någon annan. Det känns bra.

Men faktiskt, idag har jag varit på power yoga! Var meningen att det skulle tränas step muskel men helt plötsligt var det fullbokat på ett pass för första gången på två år så det fick bli vad som fanns helt enkelt. Yoga var inte tråkigt, men jag blev lite fnitternödig ett par gånger då det verkligen känns som urlöjliga övningar man gör, ni vet solguden, krigaren, jorddyrkaren... Jag har också svårt att förstå hur alla kända människor kan hålla sig i form enbart med hjälp av yoga? Men, en timmes stretching och massor av avslappning var jätteskönt, och vissa grejer var verkligen svåra och lite jobbiga. Väl värt att gå på igen!

Pyntat hem också, det kanske är att ta i men dom fina adventsljusstakarna är framme, jag har ett stort fönster i år och två stakar ;) Några nya dukar och en del ljus.. Och så småtomtarna! Sen var det färdigpyntat i mitt hem men det räcker tillsvisdare. Hörde en diskussion på radio igår om att några skulle pynta granen redan i helgen, Hallå där! Det är inte jul ännu, det ska bara räknas ner... Granen ska inte fram förns dagen eller någon dag innan 24:e, helt klart!

Nu har jag ältat klart här och vi hörs en annan gång. Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar