onsdag 12 november 2008

Funderingar

Haha, Malins största fundering o oro om jag skulle vara aupair och utomlands ett helt år med start i februari är såklart; Jul i utlandet???

Och Ja som svar på någras funderingar, åker jag så blir det för ett helt år. Vad ska jag i Sverige o göra? Ni kan ju komma och hälsa på ;)

Fast jag börjar tvivla på att jag kommer komma iväg, de har ringt flitigt från förmedlingen denna vecka och de försöker övertyga och låta säker på att jag absolut kan åka, det finns inga problem alls. Men jag hör där bakom att de ändå är fundersamma och osäkra för jag tycker de ställer sånna frågor. Så ännu vågar då inte jag tro att det kommer bli någon års-aupair av mig.. Jag tror inte det kommer vara helt klart förns jag varit på ambassaden och fått ett visum, men man kan hoppas att det är som de säger och att det inte ska vara några problem.

Ja och vågar tro... För jag vill väldigt väldigt gärna nu, jag behöver göra detta. Så är det, tyck jag är hur knäpp ni vill men jag lever trots allt inte riktigt samma liv som er andra. Förresten, det gör väl ingen, alla lever ju sina egna liv :) Nu menar jag varken Bu eller Bä eller Tummen upp med det, jag vill bara försöka förklara lite på något vis. Fast varför ska jag göra det? Responsen är ju inte direkt negativ, den är inte positiv heller - bara ingenting, och det är väl så det är.

Nu försöker jag följa bandyn lite men det går inge vidare för internet lägger ner hela tiden, text-tv hänger aldrig med och radion rapporterar bara om fotboll från Gammlia. Tänk att jag lärt mig acceptera att bandyn är så långt borta, på tre år bara! Ni ser, jag är flexibel som tusan! ;)

2 kommentarer:

  1. Alltså Malin, Jul utomlands tror jag inte du behöver oroa dig för, får du en bra familj så får du väl åka hem över jul?

    SvaraRadera
  2. hur ska du göra med julmusten då? har dom sånt? haha..ja får väl skicka annars då så du överlever julen :)
    Jag tycker det e bra att du åker, alltså jag tycker ju inte att det ska bli bra att va utan dig ett helt år det blir grymt tråkigt men du har ju trivts så bra när du har vart ute på så självklart ska du åka igen, man kan ju nästan se det som sista chansen innan du bestämemr dig för var du vill bosätta dig å skaffa dig ett fast jobb. så det e bara att hålla tummarna på att du får en familj snart.

    SvaraRadera