tisdag 25 november 2008

Human

Idag har jag studerat dagen lång, inte bara jag utan också min partner Emma. Samarbetspartner, jag kilade över lite senare än tänkt imorse då jag var djupt försjunken i herr Bronfenbrenners teorier. Hm! Det bjöds på god lunch i hennes hus och vi skrev, läste, skrev, läste, skrev och diskuterade. Skriver håller jag fortfarnade på med, tror jag ska ta en liten tvpaus nu dock innan jag lägger mig och letar något spännande i Making Human being Human - Biological perspectives on human development. Kan vara världens längsta boktitel? Det är en aning svårt att läsa sånt man knappt förstår på svenska, på engelska, men vad gör man inte? Det strular som sagt med datum och tider och som jag tänkt så många gånger de senaste veckorna, det är ingen tid kvar! Imorgon ska jag jobba mellan 10-15, jag skäms lite för det :/ men jag försöker kompensera det lite lite grann nu.. och sen har jag ju hela nästa vecka på mig att vrålplugga för några andra planer har jag icke. Såja, en paus nu och sedan lite grävande i hur man maker humans being humans...

1 kommentar:

  1. ja dom e riktigt goda, risken finns väl att det e slut när dom kommer hem nästa gång men något ska ja väl ha å bjuda på :) receptet kan du få, kan skicka d till din mejl ikväll

    SvaraRadera