måndag 24 november 2008

Intervjuad

Skulle du vilja vara en skådespelare i teater eller film? Tycker du om att lyssna på en vetenskaplig föreläsning? Har du någon gång röstat på en politiker som du inte visste så mycket om? Är det nå tokiga frågor när man ska åka som aupair?

Idag har jag varit på intervju för att se om jag passar som aupair i USA. Eller vad är intevjun till för? Att man ska få lite mer information såklart, och att förmedlarna ska få se att man finns och vem man är. Där sitter man och pratar på svenska så helt plötsligt byts språket ut till engelska för lite obligatoriska frågor. Det där med engelskan handlar väl om att de ska se om man kan någe engelska, även fast jag just nu inte är klockren på den fronten så tror jag att jag klarade testet. Sen har vi de där tokiga frågorna som jag skulle tippa på är till något slags personlighetstest, jag det är verkligen lustigt allt man ska gå igenom när man söker! Min ansökan såg fin ut men hon tyckte jag skulle komplettera med nån character reference, har bara childcare reference hittills, så det blir mycket referenser! Ska också pilla dit vad mor o far arbetar med, eh, vad jobbar egentligen pappan med? När jag är klar med det skickas ansökan iväg och ska genomgå massa kontroller så det dröjer minst två veckor till innan nå familjer börjar höra av sig.

Appropå familjer så fick jag ett samtal från Phoenix, Arizona i fredags. Där är öken! En familj med mamma, pappa och tre barn, 5 och 3 år och en 2 månader, om jag inte minns helt tokigt... Det var dock inte genom denna oraganisation. Öken alltså, varmt och skönt, men jag misstänker starkt att där finns gott om ett djur som jag inte gillar särskilt mycket... Sånt kan man ju leva med såklart men! Ja, roligt när det ringer i telefonen :) De har garanterat inte samma väder som oss just nu, snö och blåst är våra takter här på norrlandskusten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar