torsdag 13 november 2008

Jag vill vara ett ljus

Vi kör ett litet vardagsinlägg för att få tänka på annat. Det har varit mycket spring fram o tillbaka idag. Uni 9-11.30, hem på snabblunch, över till Emma, skriva lite, till Uni. kl 15 igen för en söka jobb kurs. Jag tycker nog att kursen var bra, det var lite nytt och jag fick en del små tips när det ska sökas, både till personligt brev, cv och intervjun. Det är skrämmande det där, tänk när jag ska gå på min första arbetsintervju som förskollärare! Hooo.. Tänkte söka ett jobb ikväll men det har inte blivit av. Imorn är det fredag och jag har all tid i världen, ja på kvällen alltså, vardagskvällar känner jag stress över att jag måste sova snart. Hela tiden! Tänkte försöka hinna unna mig en sväng på stan imorn också, det var inte igår.. Eller kanske får det bli på lördag beroende på hur allt ligger till.

Det blev en liten kvällsprommis ikväll med, tog en sväng förbi det blinkande huset igen, en vacker dag ska jag visa er en bild. Det är helt otroligt! Här i stan är det ljusfestival nu med och det vore roligt att spana in, brukar vara rätt mysigt.. Synd att jag missade invigningen, där var en "utställning" med ljuslyktor som många många förskolebarn hade gjort som stod på en stor plan och lyste fint. Bra med lite ljus i höstmörkret!

Inatt lyckades jag inte sova nå vidare, det sägs bero på fullmåne? Jag är lite skeptisk till det där men man vet aldrig.. Får se hur jag lyckas inatt. Nya tag imorn!

1 kommentar:

  1. just ja ikea hade ja helt glömt bort men då löste det sig med julmusten då :) ja visst har ja lust att ses iveckan, måndag e vi båda ledig, på tisda å onsda e ja dock iskolan men e hemma till 15, torsdag har ja fullt upp å freda ska ja till huddik.

    SvaraRadera