lördag 8 november 2008

Examensarbete

I onsdags drog det igång, THE BIG X. Allra sist på lärarutbildningen ska det skrivas en C-uppsats av någon anledning, och där är jag nu. Det är några stycken som undrat vad vi ska skriva om och jag ser ingen anledning till att inte berätta det? För att göra er lite uppdaterade så kan jag ju berätta vad det handlar om, för troligen kommer ju rätt mycket handla om det här på bloggen nu eftersom det är vad allt kommer kretsa kring, exjobb exjobb X-jobb.

Bilden ger en hint om vad det kommer att handla om. Enskild förskola jovisst! Vi (Jag och Emma) har lyckats plita ner ett par sidor, faktiskt fler än ett par, en liten inledning, syfte, frågeställningar och nu jobbar vi för fullt med bakgrunden. Vi har också knåpat ihop en del intervjufrågor och de vi tänkt intervjua är bla föräldrar med barn som ännu inte börjat förskola.. That’s våran plan. Som sagt har vi inte hållit på allt för längen ännu men det känns som att det snart är slut ändå. Vi har haft vårat första av tre seminarium i den här kursen, av de två som är kvar så är ena tillfället examination då vi ska "gå upp" med uppsatsen till en examinator. Ibland känns det sjukt stort och sjukt långt bort, ibland så nära så nära… Nog ska vi lyckas nå fram iaf, vi är ju superbra!

2 kommentarer:

  1. NI kan intervjua mig och Truls. Vi har sjukt mycket att säga till om förskola :)

    SvaraRadera
  2. Jao, ni får passa på att gå på ÖF en måndageftermiddag, då är det fullt med mammor med små barn där...

    SvaraRadera