torsdag 25 september 2008

Flunderingar

Vet ni om att jag haft funderingar på att åka till USA i vår? De närmsta vet men sen har jag inte delat med mig av så mycket tankar kring det. Det är nämligen lite komplicerat.. och tydligen ännu mer komplicerat än jag trodde! De jag åkte med förra gången tycker nämligen inte att jag får åka igen eftersom jag bara var där tre månader förra gången, vadå? säger jag, jag fullföljde ju mitt program men nä. Det är bra krångligt att fara till det där landet.. Så nu lutar det väl igen åt att det blir en vår i Umeå, lite slökurser och lite ledighet(?) om man inte kan lyckas få ett jobb då. . . Men just nu känns det inte som så.

VFU:n, nja man ska väl inte skriva så mycket på bloggen men just nu känns det lite som att jag nog aldrig skulle kunna få ett jobb. Fast jag vet ju att jag kan egentligen, jo jag är inne i en lite neråtperiod just nu. Förhoppningsvis är jag snart ur den!

En sak som känns bra är att vi, jag och Emma, varit hyffsat duktiga med iksu denna vecka, idag har vi varit på gymet och konditionerat lite och sedan tränat musklerna på ett corepass. Något mindre bra är att jag har väldigt mycket odiskad disk här hemma, så tråkigt det kan vara att ta tag i den ibland! Ikväll har jag badat, underbart länge i hett vatten, fastnade totalt eftersom jag har en bok som är aldeles lagom trevlig att läsa nu om dagarna.

I helgen kommer min mamma och min farmor till Umeå, det blir trevligt, då får jag lov att träffa kusinerna en sväng också, det har ju varit lite dåligt med det nu i allt detta studerande... Jag får en frys också i helgen och sedan är väl hemmet komplett? Nog vore det lite trevligt att bo kvar under våren med, få lite nya tapeter och bo in sig ordentligt... Jösses, beslutsångest? Jo tack, som nog blev lite mindre iomed visumproblems.. Hjälp, åsikter och tycken; någon?

1 kommentar:

  1. Men Malla då, har du gått i USA tankar på sista tiden? :)
    Jag förstod inte riktigt varför du inte kan åka. Får du inte åka bara för att du var där tre månader? De som åker ett halvår, eller ett år då, får de åka? Jag tycker att du kan kolla upp andra alternativ, andra researrangörer eller kanske få familjen du jobbade för förra gången att skriva till researrangörerna att de bara måste ha dig tillbaka i vår :)

    Det går säkert bra på VFU! Du är nog inne i samma period som mig.. Men det kommer att bli bra! Du kan ju det här Malla! :)

    Ha det bra, och hoppas du har det trevlig med mamma och farmor :) Kramar!

    SvaraRadera