fredag 5 september 2008

I min soffa

Nu ligger jag i min nya soffa med min gamla dator.. Eller gamla, den är ju den nyaste jag har, men den är äldre än soffan! Soffan är ca fem timmar gammal och aldeles nyuppackad. Fick låna bil av farbrorfamiljen vilket var väldigt vänligt, sedan fick jag med mig mina två vänner Emma och Ullis och en släpvagn från OK. Med mig hem fick jag en soffa i släpet och det gick jättefint, tjejer kan! Jag var grym på att både sätta fast och köra med släp så man kanske skulle satsa på att bli lastbilschaffis istället? Det gäller bara att ta för sig så man slipper stå och vänta så längen! Soffan är väl helt okej, faktiskt inte så himla ful, kanske inte den allra skönaste men den duger gott o väl. Tror faktiskt den är bättre än den jag tänkt köpa från början. Nu fattas här lite blommor, en matta, gardiner och ordning i bokhyllan så ser det okej ut här. Gardinerna jag har nu passar inte riktigt in, de i "rummet" skär sig, de i köket är ca 87 år gamla och de i "matsalen" är på tok för korta! Det blir dyrt att köpa allt på en gång, ja inte gardinerna då alltså utan allt annat som också behövs. Jag känner att blommor nog har ganska hög prio, vars köper man sånna? Fast framförallt prioriterat nu borde läsning vara, men det är det inte. Kan man inte få lite helg då? Jag ska ta och kila över till 3D nu och se om de fått ihop sin bokhylla.. och kanske få något gott i mig efter en vecka utan allt!

1 kommentar:

  1. Nope inte sett Arn.. men som sagt Dysthe är rätt elak med oss i helgen. Skönt att det gick lätt att skruva ihop soffan! :) Låter bra att vi kan vara hos dej på söndag! Det tycker jag att vi spikar! :D

    SvaraRadera