söndag 7 september 2008

Våffelkakor som rullrån

Malla är hängig, vilket är lite synd då det är så himlarns mycket med skolan just nu och det tar faktiskt på krafterna att läsa, tro't eller ej! Har lyckats tagit mig igenom den delen av boken som är "nytt" så jag kan vara med och diskutera imorgon, har väl ca 100 sidor kvar men det är inte examination på boken förns på torsdag heller så egentligen borde jag inte oroa mig, bara det att det börjar en massa nytt och annat i veckan också. Hu så stressigt det kan vara, jag längtar så mycket till vfu:n nu!

Ullis och Emma har varit här ikväll och kikat på mamma söker fru, fikat och klagat på läsning. Trevligt må jag säga! Jag bjöd på våffelhjärtan som dom nog tyckte var lite goda ändå, jag gillar dom! Kopplar ihop dom med mormor, tror hon brukade göra sånna förrut, och så smakar de lite som rullrån tycker jag.. Anledningen till att det blev sånna var dels att jag kom att tänka på dom i veckan då jag fick våfflor hos E och T, dels att jag inte har mina sockerkaksformar här ännu, och ingen frys.. Så skulle jag göra långpannekaka visste jag inte riktigt vars jag skulle göra av dom.. Med våffeljärnet kunde jag bestämma lite själv hur mycket jag ville göra. Det blev en hel del över iaf men jag får väl ta med dom till skolan imorn och bjuda på kanske, lite fjäsk skadar väl inte ;) Näe vet ni, nu får Dysthe ligga på hyllan fram till läggdags så ska jag bara ligga här på soffan och göra ingenting i väntan på A som kommer hit ikväll och ska få bo här några nätter. Nehej vet ni igen, jag ska träna lite spanska nu! Det tycker jag är skoj. Hoppas att alla haft en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar