måndag 15 september 2008

Heltidsstudier

Just nu sitter jag i soffan och ser på tv, med ångest och dåligt samvete... Trots att jag gick till skolan kl 10 idag för att plugga och kom hem strax efter 20 ikväll, och jag har verkligen pluggat hela dagen också. Tio timmar alltså, ändå känns det inte rätt att bara slappa med lite tv nu ikväll. Hur många timmar per dag ska ägnas åt plugg vid heltidsstudier egentligen? Ush, det är inte roligt just nu, stress stress stress och inget är särskilt intressant. Här kommer en enkel liten modell jag gjort över föreläsningen idag:
Hade spanska på eftermiddagen idag och det är sån skillnad därborta motför lärarutbildningen, 45 minuterspass och 15 minuter rast, hela tiden. Bra variation mellan då man får arbeta praktiskt, lyssna och anteckna och läsa.. Kanske är det för att jag verkligen är intresserad och vill lära mig detta som det känns så lätt också. Iofs har jag väl valt från början att läsa till lärare också, men efter tre år så är man ändå rätt less på det.. Det måste man få vara? Idag har jag fått en ny VFU plats iaf, på en ny förskola och jag hoppas det blir bra, det blir det säkert. Måste bara ringa och kolla imorgon så att allt är okej.
Iaf så har vi bearbetning imorgon på utvärdering, vilket innebär att allt inte måste vara läst till då, men förhoppnigsvis ska det vara det. Men det är inte obligatoriskt och inte ett måste, jag känner att jag hellre vill lägga tid på mitt vfu-kontrakt som faktiskt börjar likna något snart...

Nej vet ni vad, jag tänker faktiskt se lite på tv nu, och läsa i reklamen! Wow, vågat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar