söndag 7 september 2008

Inte direkt bästisar

Vilken dag! Usch och fy en sån trist dag, men välbehövligt trist... Startade dagen med halsont som sitter i ännu, inte fint alls. Fortsatte med att bekanta mig närmre med Dysthe, Bathkins och Vygotskij. Vilket jag förmodligen kommer fortsätta med resten av dagen... Har ca 200 sidor kvar så det är bara att tuta och köra! Boken är väl intressant på ett vis, men så svårförståelig på ett annat. Det är verkligen bra med de där diskussionsstunderna vi har inlagda på schemat, jag trodde det bara skulle bli jobbigt men hittills tycker jag att jag fått ut mycket av dom. Nu tar jag en lunchpaus, senare ska jag ta en städningspaus och kanske hinner jag med en prommenadpaus också, det måste jag nästan. Lite motion varje dag är ju ett måste! Halsen tycker nog inte jag ska gå på iksu idag och lika bra var väl det för den tiden finns inte riktigt.. Ikväll är det dags för det nystartade söndagsfikat så jag ska slänga ihop något till det också, det blir trevligt med besök iaf. Så ja, jag har väl egentligen hela dagen på mig att "bena ut" alla vackra begrepp och teorier, men det tar tid så det är lika bra att fortsätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar