söndag 28 september 2008

Smått och gott av allt

Så har en helg gått, första helgen i vfu-perioden.. Fler blir det! Mor och farmor kom upp i fredagskväll vilket var trevligt, så nu har jag en frys ska ni veta! Jag och mamman har inte gjort särskilt mycket alls, en runda på stan, lite fotboll och så tid med tv'n här hemma.

Idag har jag tvättat kläder, och vet ni vad som hände? Efter att jag stoppat in mina kläder klockan tolv då min tid började så for jag ut till kusinerna där vi skulle hämta famor, fick lite lunch där och var tillbaka här lagom till mina kläder skulle hängas. Då har någon varit fräck nog att plocka ur mina kläder ur maskinen, på min tid! Plus att det var fullt med kläder i båda torktumlarna, båda torkskåpen och i torkrummet! Vad jag gjorde? Plockade ut kläderna, la i korgar och hängde upp mina egna... Men vad ställd jag blev då! Så nu har jag rena kläder, men i ilskan så hann inte alla kälder torka så jag har även fulla badrummet och lägenheten med kläder...

Har gjort lite annat vettigt idag med, tex skruvat upp en hylla i köket, hittade några plugs som redan satt i väggen och som passade fint så nu är den på plats, lite mer yta i köket är inte helt tokigt... Nu behövs bara hyllan i hallen sättas på plats men till det behöver jag köpa plugs. Har också satt upp två tillfälliga tavlor ovanför soffan där det var så tomt, i redan befintliga hål så de sitter väl lite sådär.. Gjorde min egen tavla förresten, vet inte riktigt vad jag ska ha för motiv i ramen jag köpt så just nu är där ett stort kollage av massa färggranna höstlöv, läckert ;) Det är fina färger ute nu!

Hos kusinerna idag fick vi se en film med nästlilla kusin och det sägs ofta och mycket att hon är rätt lik mig.. både till utseende och sätt? I don't know.. Är lite klen på att se likheter då det gäller allt. Då kom det på tal det här med spexerier och så Brandsta. Hur kom vi egentligen på att klä ut oss och göra detta? Helt otroligt roligt var vad vi hade! Se bara så snygga vi var;
Imorgon börjar någon slags detox-kur, vi får se hur det funkar men jag håller tummarna på en sån där kickstart som det skrivs om. Nu ska här göras något åt allt! Hoppas det fungerar. Jag skulle vilja ha ett par fina jeans.. och stövlar! Sen har jag lite drömmar om att kapa håret på något stiligt vis också... Jag har ju tusan sett likadan ut ALLTID. Se kortet här, så himla snygg ;) (vem fn fick på mig en edsbymössa????) men jag ser ju likadan ut idag.. nästan! Håret iaf, det har alltid bara hängt och hängt i olika längder... Till jul kanske jag kan ha hittat på något? Appropå jul så fick jag en dopinbjudan idag, 23 december! Så det blir kanske en Umejul i år, inte mig emot faktiskt.. Jag gillar mycket folk vid sånnadär tillfällen och det har det ju annars blivit lite klent med på senare tid. Det här blev ett väldans långt blogginlägg med mycket olika bitar så jag tror jag avrundar här och börjar tänka på refrängen. Ny vecka i förskola imorgon och jag ska ge allt. Tjolahopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar