måndag 29 september 2008

Tokiga tankar

Att skapa ett barn, är det inte helt otroligt? Det är en dokumentär på tv nu om människor som köper dockor för att ha som barn. Tänk om det skulle komma en förälder med en docka och vilja lämna på dagis? Så tokigt det skulle bli! Man kanske skulle skaffa sig en docka? Bara för att få köpa sig en fin vagn att skjutsa runt på, en modeaccesoar liksom. :) Isåfall skulle jag skaffa mig en sånhär fin blommig. Ja nu är inte jag en sån som har stenkoll på allt som har med vagnar att göra men med tre "nära" vänner med småttingar så har det ju kikats en del.. Detta har varit min drömvagn i flera år. Klart man lär ha en drömvagn ;) Ifall att jag en dag skulle skaffa mig en liten docka.

Det har varit en höstlig dag idag, barnen försökte kratta löv men de blåste mest bara runt runt, roligt hade dom ändå! Solen kikade fram genom träden då och då men mest var det bara kallt och ruggigt. Sen var det spanska ikväll, infinitiv hit och perfekt dit - verb och blabla.. Men, det är ändå roligt! Svårt är det och svårare blir det.. Men lite hjälp på vägen måste jag ändå ha om jag en vacker dag bestämmer mig för att besöka Spanien igen. Språk är ju alltid nyttigt och bra så på något vis blir det nog till nytta i framtiden. Jag gillar barn som kan mycket språk, idag var det en liten en på ca 2 år som sa till mig: For sure... Mitt i leken, sedan sa han att vi brukar säga så, det är engelska! Well, nu ska jag sluta älta allt och inget här och ägna mig åt tv'n med dockorna istället. Förresten; Well, har ni något bra ord för det på svenska? Pues på spanska, well på engelska.. men något passande i svenskan?

2 kommentarer:

  1. Nämen? Nä-men nu ska jag ta och göra... he he jag vet inte?

    SvaraRadera
  2. "Hur som helst" .. kanske ?

    SvaraRadera