måndag 4 februari 2008

Blodpudding

Till idag hade Malla planerat en pedagogisk aktivitet som skulle genomföras; Lunch. Vi blev bara tre vid bordet så det var lugnt och skönt. Och vad serverades? Blodpudding! Hur vore det om man kollade matlistan då? :) Så idag har jag ätit en hel bit blodpudding med glatt humör! Det smakar ändå inte så äckligt.. Men när jag tänker på vad det är så tar det absolut emot. Jag tog mycket sallad så trodde barnen att jag åt ordentligt iaf. Det gick bra ändå, jag tycker man ska äta samma mat som barnen när man äter med dom, det kan bli tokigt annars tror jag. Och vet ni en annan rolig sak? Jag ska få vara med på inskolning! Det är väl precis vad man behöver det anser jag, rutinsituationer, hur det fungerar och vilka aktiviteteter som passar ungarna, sånt får man lära sig på universitetet och det har man varit med om många gånger. Man kan säga att man kan det, visst kan man alltid bli bättre men man vet iaf hur det fungerar. Men det här med inskolning, planering, utvecklingssamtal, ja ni vet... Tänk er första gången man ska ha något sånt själv första gången! Så detta blir nog mycket nyttigt!

Tja och nyss då jag kom hem och tände lampan så sa det PANG och blev mörkt igen.. Hoppsansa. Nu ska jag läsa lite och senare ska jag o Em ta en sväng till Strömpilen, kanske jag kan svänga in på El giganto och se om de kan göra något med min mobil eller om den måste skickas iväg.

1 kommentar:

  1. Vi fick kassler med annanas och ost och ris :) MUMS

    SvaraRadera