fredag 1 februari 2008

Fredag

Tjugo över fem och nyss hemkommen från jobb och handling, är det så det kommer se ut om ett år? Eller två då iaf? Jag kan ju inte räkna med att få ett jobb direkt på en gång men om två år tror jag faktiskt att jag borde arbeta... Har har varit riktigt oväder i natt, det har snöat vågrätt och blåst ner massor av grenar från träd på marken.Vilket inneburit att jag haft lite knivigt att sova, det låter som någon går på mitt tak, snetak och en stor björk utanför! Så jag var väl vaken mellan 2-3.30 sedan provade jag att flytta ut till soffan och där lyckades jag somna!

Idag har vi då varit inne hela dagen, hade handledning på förmiddagen och då vi var klar med det var det dags för storsjung vilket var jättemysigt! Alla barnen från alla avdelningarna, en gitarr och ett gäng fröknar som sjunger tillsammans alla möjliga glada sånger som barnen önskade. Bla. Hej tomte gubbar, Bäbä vita lamm i fem olika versioner..Så blev det lunch och jag har mitt lilla bord kvar, det var jag och dom idag med! Två tvååringar och två treåringar var det idag, och så sitter vi vid små bord, ni ser här är det anpassat till barnen, suveränt säger jag! Idag var det inga problem med att tvinga i dem maten, grönsaksstavar och chiliconcarne gleeed i! Efter lunch medan småttingarna sov fick jag och två tjejer gå över till storbarna och se på Madicken, myspys! E tyckte nog det var lite läskigt för hon gick ganska snabbt, men jag o L vi såg hela filmen och sedan pratade hon mycket om hur Madicken hoppade från taket och fick hjärnskakning. Alltså Madicken är nog min Astrid Lindgren favorit..

Ikväll blir det lugna gatan och oj det behövs, jag är ju helt slut här.. Ska försöka städa lite nu, men inte tvätta, nej nej inte en fredagkväll! Imorn på dagen får det bli men jag måste röja upp lite här om jag ska få någon ro till att ligga i soffan ikväll!

Lite trista saker här också, jag har ett tag starkt misstänkt att det var hål i min ena sko och idag hittade jag det, mitt under foten! Inte direkt jättebra... Så en till sak; min telefon fungerar inte riktigt, ljudet kommer och går som det vill och det blir inte direkt trevliga samtal på det viset. Va? Va? Va? så jag måste väl skicka iväg den på lite lagning kanske. Frågan är om jag har någon telefon att ha under tiden. Well, det löser sig väl! Nu ska här röjas och diskas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar