tisdag 5 februari 2008

Super tuesday

Nyss flög det iväg ett mejl till andra sidan vattnet.. USA, NY, Orange County, Cornwall on Hudson.. Med lite lyckönsningar om att det skulle gå som de vill i valet och sånt. Annars skulle de ju flytta till Kanada sa's det, jösses! Sen lite andra tankar och funderingar också, åh jag har ju så gott som bestämt mig, till 99.99 procent att vara i Sverige i sommar. Jag vill verkligen det och det känns verkligen bra. Förutom när jag ska skriva dit och tala om det.. Då säger magen att den vill åka till usa, jag önskar den kunde bestämma sig helt. Kollade på flyg nu och man kan flyga ToR Arlanda- NYC för under 5000. Allt hänger ju på att jag får ett jobb i sommar, isf kan jag åka och hälsa på ockås. Får jag innget jobb hade jag ju kunnat åka och iaf tjänat så jag klarar mig där. Blä, detta suger! Men jag har bestämt mig för Sverige iaf, måste bara "våga" säga det till family Proyect-Webber. Nu tror jag inte de skulle komma över och döda mig för det, då skulle jag nästan bli glad förresten kom jag på nu! Haha. Lite usa-besök vore inte tokigt! Liz ska ju vara aupair till mina barn sedan har vi redan bestämt så det känns skönt, tror hon kommer bli en toppen aupair som ska lära mina kids snacka engelska. Jaha, se här sitter man och tar för givet att man kommer få barn.. Det är ju inte alls säkert! Men man kan hoppas. Om sådär 10 år skullde det nog passa för Lizzie att komma över och det passar nog bra! Vilka planer...

Jag har upptäckt att jag har lite delade åsikter med iaf en av de som jobbar på min avdelning, hon är väldigt hård på att leksakerna bara får vara i det rum där de ska vara, inte användas i något annat rum, och så ska sakerna användas till det de är till för, inte till något annat. Hallå? Var tog de stora orden om fantasi och kreativitet vägen i hennes tänk? Nej, där tycker jag att hon har lite fel... Vill man leka att byggklossarna är mat så varför inte? Fantasi fröken, fantasi!

Ja nu har jag fått klaga lite också, det var väl ändå ett tag sedan nu? :) Förresten mina vänner och bekanta så har jag starka funderingar på att åka hem till Bollnäs en sväng i helgen. Bara så att ni vet, ifall ni har tid och lust att träffas och umgås en sväng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar