lördag 23 februari 2008

Skräll år?

Jo men det är väl konstaterat nu. 2008 är skrällarnas år i Melodifestivalen. Det sägs att det blivit en m e l o d i festival igen, och att man inte längre röstar på artisterna. Men jag vet inte jag.. är det verkligen det som är grejen?

Och vem sa tidigare idag att Frida skulle till Globen? (Nja, jag sa att jag gärna ville det då..) Men var det egentligen någon bra låt med idag? Det var nästan i klass med första omgången! Upp och Hoppa är ingen schlagerlåt men nog är det en glad-låt, och det är väl också bra? Caracolas var väl ändå rätt mycket schlager? Tokigt att det blev mot Ola, det kan ju bli rätt tufft då Olas låt faktiskt var BRA! Sen TherezzZzzz mot SuZZZzzzZzi Tapper, ja, zzZzZ....

BWO lät som... BWO! Oväntat? Och så hörde jag visst väldigt mycket Madonna där mitt i! Skrällen ligger väl mest i att Patrik Isaksson inte gick vidare, och det tycker jag var lite tokigt. Det var ju en riktigt glad låt jämfört med hur det brukar låta! Och sånt behövs. Men men, det blir som det blir. Att Eskobar kom åtta tycker jag nog egentligen var mest fel då den absolut inte var sämst av alla denna omgångs mindre bra låtar.. Men vad spelar det egentligen för roll om man kommer 5:a eller 8:a? Nästa gång blir det nog bra igen, Linda o Charlotte, det låter ju toppen!

Har spenderat stor del av dagen hos Emma, letat stipendium med viss framgång men njaa.. vi hade nog hoppats på något bättre. Ska se om vi får tid att gå till ub och söka lite i veckan. Åt Rullkebab till middag, spelade skippbo och såg Melodifestival. Nu längtas jag till Globen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar