onsdag 27 februari 2008

Var tog lönen vägen?

Jag har fått lönebesked och lön från Umeå kommun nu. Men Bollnäs då? Nix pix. Och det var inte bra för där var det mest pengar, och ganska mycket pengar för mig... Nu måste ju något ha blivit fel vilket inte uppskattas av mig just nu. På något vis måste det väl gå att lösa men frågan är hur.. Får ta och ringa och kolla imorgon, detta måste lösas! VFUn är bra men fan, jag börjar bli less på att inte kunna jobba och tjäna lite pengar. Bara en endaste dag gör ju så mycket!

Här har det kommit snö kan jag tala om, man läser i tidningen om våren som intagit södra Sverige och som letat sig ända upp till Söderhamn. Men där tog det nog stop! För här har snöat hela natten och hela dagen, fick en liten chock då jag vaknade i morse och jag blev inte direkt glad, jag väntade på våren nu... Sen har det bara fortsatt hela dagen och nu har vi nog fått allra minst en decimeter, och snöar gör det fortfarande. Jobbade 9-17.30 idag, två timmar plus så nu har jag nästan två dagar "ledighet" att ta ut, kan vara bra att ha.

Måste erkänna att jag är hyffsat nervös och inte ser framemot imorgon. Handledaren från universitetet ska komma och inspektera mig.. Huuu. Jag börjar 9, hon kommer 9. Förberedde allt idag, tejpade fast två papper, la fram två kritor och två vattenfärger, två penslar och två muggar vatten.. Var det allt? Hope so! Stackars ungar ska sitta där med mig, U och E. Tre vuxna i ett litet litet rum. Man vet aldrig, det får gå som det går, mer kan jag icke göra. Jag har ju inte valt "lätta" barn heller, jag har valt ena som kan sätta sig riktigt på tvären :P Men man måste ju våga lite utmaningar här i livet ;) För övrigt så är det roligt att få beröm måste jag säga.


Nu ska jag lägga mig och läsa, och fundera. Undra förresten om jag måste skriva ner planeringen för morgondagen? Kanske bäst att jag gör det så jag inte går och blir underkänd på något så simpelt... Och förresten igen så kommer mamma imorn kväll, det besöket är mer välkommet än det av E på morgonen! Tjohej


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar