måndag 25 februari 2008

Dagens funderingar...

  1. Hur tråkig är jag? Min bordsgranne somnade idag, mitt i maten och när vi var mitt inne i någon av alla viktiga diskussioner om att skära korv, vad mamma heter och hur man får smör över hela mackan... Man måste verkligen vara trött om man somnar med korv i munnen!
  2. Varför envisas man med att säga smörgås till barnen på förskolorna? Är det någon som påriktigt använder det ordet och inte macka? Och vad säger man om man ska handla flera, ska vi gå och handla smörgäss? Eller heter det smörgåsar? Jag kör med macka och mackor och det verkar dom då visst förstå! Det står väl ingenstans i läroplanen att man måste använda smörgås?

Färdig funderat. Jag har jobbat en timma extra, åkt buss hela vägen hem, ätit mat och sovit middag. Nu ska jag gå till Gammlia, möta Emma och se på innebandy. Tjohej

1 kommentar:

  1. Tänk vad skönt att kunna somna vid matbordet då någonannan pratar :) Kom igen, det skulle du också tycka hihi Sen så säger de smörgås för många invandrare vet inte riktigt vad macka är.. Lika som att de inte heller vad vad en karott är (ursäkta om det är felstavat)
    Hoppas allt är bra med dig. Våren försvann här också, tyvärr.. Men det är halvt påväg tillbaka :) Kramar

    SvaraRadera