söndag 25 maj 2008

Bollnäsweekend

En plötsligt påkommen Bollnäsweekend. Då kan man ju inte räkna med att få träffa sina upptagna vänner men jo, det var ju jättetrevligt igår! Först lunch på stan med Emma, Therese, Malin och Malin, och så Truls och Irma såklart. Vi köpte med oss mackor och gick ut på Långnäs och satte oss, riktigt skönt. Lekte en snabbis i lekparken och strosade en stund på stan. När jag o Emma var på stan i torsdags hittade jag massor av bra cd-skivor så Truls och Irma fick en varsin toppenskiva ;) På kvällen var jag till Vicky på lite fikakalas, hon hade bakat massor av godsaker och vi mumsade i oss. Sedan kom ett plötsligt infall om lite minigolf så vi for ner och de andra spelade, jag var sekreterare... Ville ju se till att hinna hem till ESC! :) Nu tror jag nog tjejerna hann hem men hade jag varit med och skjutit 7:or på 18 hål så hade det tagit en stund till.. Men det blir väl fler gånger i sommar hoppas jag! Måste nog åka ner och smygträna lite för jag har nog inte spelat minigolf på två år?

Idag har jag varit social och trevlig mot massor av mammor, slängde ihop en finan tårta till min mor imorse och på fm kom mormor o morfar hit och fikade ute i trädgården, efter det följde jag med till Kerstin på lite mer fika. Har också hunnit med att träffa pappa och Theodor en stund idag! Tänk så bra det kan bli... Alla vännerna har väl fullt upp med alla sina mammor idag antar jag också. Dom som inte är mammor då, för de har kanske fullt upp med att bli firade? Eller hur stor är egentligen denna dag?

Ja vad har jag hunnit med mer? Jo i fredags när jag kom var Tindra och Hugo hit så vi var ute och samlade sniglar ett bra tag, tror vi fick ihop 18 stycken ;) Imorn bär det av norrut igen, jag har handlat med vad jag behöver och åker upp med en tom resväska. Nu ska jag avsluta och se om det händer något trevligt ikväll. So long!

Min vackra morsdagstårta
Det är så grönt här!
Och varmt och skönt.. Det får det gärna vara i Umeå ons-fre nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar