onsdag 21 maj 2008

Stucked

Det behövs inte mycket för att jag ska fastna, påväg i säng fastnade jag i champions league final där det fick avslutas med straffar, tjohej så spännande! Och Man United fick vinna tillslut, appropå det så hamnar vi i England vilket leder oss till Arsenal och vi befinner oss plötsligt i London! Vilket jag hoppas få göra i höst men jag börjar på allvar tvivla, universitetet verkar inte vilja ge mycket hjälp och ensam är man inte stark. London är väl världens dyraste stad och vi är några av sveriges fattiga studenter. Hur går det ihop tycker ni? Ja, det är oro i laget nu... Man kanske skulle ha farit till usa istället? Där är ju billigare att leva. Appropå USA så var jag ju aupair i NY och aupair har jag även varit i Spanien och där fanns mycket fotboll att se på vilket var trevligt att göra tillsammans på kvällarna med lite kvällsmat. Så har vi knutit ihop påsen och kommit tillbaka till kvällens fastning!

Jag har varit på stepmuskel idag och kommer garanterat ha svårt att ta mig ur sängen imorgon, jag har också lyckats packa en hel del och snart är här tomt. Imorn ska det bli ännu tommare! Projektet är klappat och klart också och påväg hem till mig och väntas anlända vid 14 imorgon. Sedan är jag klar, ledig tills nästa onsdag... Nej visst, ska jobba nästa tisdag och så har jag ju lite fågelkvitter att lyssna på, jag kommer aldrig nånsin kunna klara denna tenta! Jag misstänker att jag är kvitterdöv, jag hör inte skillnad på bofink, talgoxe eller sånglärka, ingen av de andra fråglarna heller för den delen. Bara kvitter kvitter hur mycket jag än försöker tänka mig "mammafårjaggåpåbioikväll" eller "vedklyven"... Well, nu ska jag krypa ner och drömma om pärlugglor och storspovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar