lördag 3 maj 2008

Tv-spel och sol

Inte ett inlägg på hela långa dagen, och vad kan det bero på tro? Jo, åkte med far och lillebror till Söderhamn imorse för att titta på balkongmöbler. Jag köpte ett liggunderlägg så nu är jag redo för all tältsovning som väntar! Hur är det egentligen, får man ta med kudde när man ska ut och tälta sådär? Eller kommer man skratta åt mig för det är meningen att man ska sova med huvudet på en knöl med skitiga kläder? Jamen...

Var sedan på stan och åt lunch med vänner sedan köpte vi en glass och vandrade ut mot sommarmysiga Långnäs. Där hittade vi en bänk där vi satt i solen och samtalade lite, gött o skönt! Tänk så jag längtas till yran, ni kan inte tro! Hela tre år sedan jag var där! Förresten längtas jag efter sommaren i allmänhet väldigt mycket, dock vet jag ju inte än vad som kommer hända. Blir det så att jag inte får ett jobb, då kanske jag i sista minuten ändå måste fara utomlands för där finns det faktiskt massor av folk som vill ha mig. Synd att jag bestämt mig för Sverige i sommar bara.. men kommer ett erbjudande med rätt lön så. . . Haha. Nej nej nej! Men lite pengar är faktiskt bättre än inga pengar.

Nu ikväll har det varit skoj! För vet ni vad vi har gjort? Jo vi har spelat tv-spel! Gammalt hederligt Mario med bana där man bara kan gå rakt fram och man ska hoppa efter svampar, döda sköldpaddor, hitta Dino, få en vinge så man kan flyga, hitta alla gömda skrymslen med extraliv och hemliga dörrar. Jösses vad vi var inne i detta och oj så roligt det var! Hann inte så himla långt bara... Det blev en trevlig kväll detta!

1 kommentar:

  1. Ta med dig en kudde du, det hade jag gjort :)
    Jodå, visst jag har fått jobb. På Ängslunda i Arbrå. Känns så jävla skönt!
    Klart du får göra något med min blogg om du vill, bara att lattja på!

    Ha det bra, Kram!

    SvaraRadera