torsdag 22 maj 2008

Tack och bock

Fick med mig Emma ner på stan idag då jag kände ett väldigt shoppingsug, det blev snabbt tillfredställt... Mitt på torget träffade vi på några sånna där trevliga killar och hipp så hade jag en ny mobil i handen! En mycket vacker en och efter en snabbtitt i manualen nu blir jag ännu lyckligare; Den har radio! En wine-on-black K660 är nu min och utan att ens ha tagit mig in i den är jag väldigt nöjd. Fick också med mig ett par bikinitrosor hem, och två linnen... och en hårinpackning. Köpte också lite presenter sådär bara ändå :) Ja, riktigt shoppingsugen!

Det lutar just nu åt att jag tänker åka till Bollnäs i helgen också, behöver få hem lite saker inför sommaren. Och så är jag bara hemma och ledig hela dagarna vilket tar kål på mig, så himla tråkigt. Guldstunder att få gå på iksu med Emma om kvällarna! Inget plugg att göra längre, ingenting.. bara jag och datorn/tv'n/balkongen. Inte ens en bok att läsa då allt är nerpackat! Idag blev det en sväng i solen med några halvlösta korsordstidningar. Ja vad säger ni, tycker ni jag ska åka hem eller vara här?

Sen diskuteras London jämt och ständigt i mitt huvud, blir inte klok på nånting men det lutar så himla mycket i skallen åt att det inte kommer gå. Är det någon som har en aning om hur dyrt London egentligen är? Ush. Skulle vara sån bra erfarenhet i jobbsökandet, och roligt när vi väl är där, vi skulle säkert som sagt aldrig ångra det men... Är det värt det? Kommer det ens gå? Helvete. Jag vill så gärna men nej, det känns bara krångligt, besvärligt, jobbigt och hemskt. Är det inte då bättre att göra klart utbildningen här i Umeå? Kunna göra lite skojiga saker i sommar, och kanske få till en resa då examen är fixad? Vi trodde ju att man skulle kunna få extra lån från csn, kanske ett bidrag från skolan.. ja ni vet, men nej här står man med vanligt csn-lån, hyra att betala i Sverige och några slantar från sommaren som man kämpat ihop. Hu.

Okej, svammel svammel från min sida. Glöm inte att heja på Charlotte ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar