torsdag 15 maj 2008

Malla 22 år har äntligen fått egen lägenhet!

Efter att ha bott hemifrån mor o far i tre år, utan egen lägenhet utan inneboende eller i kollektiv har Malla äntligen gått och blivit med egen etta! Jo, nu är den ju möblerad och troligen blir det bara i ett halvår, men vem vet, kanske vill jag ändå läsa till lärarkursen eller något. Jag och Emma tog en sväng och spanade in lägenheten idag iaf, helt okej och det var som jag misstänkte... BADKAR! Tapeterna var inte de finaste men jag ska få omtapetserat, hoppas det hinns med medan jag bor där.. Bäst vore om de fixade det i sommar, jag menar, hur lång tid kan det ta? :) Ja ikväll har jag varit hos Empa och pysslat lite.

Idag hade vi bestämt träff på ett nytt café på stan för att ha seminarium, grymt trevligt ställe! Jag blev helt förälskad i toaletten. Man skulle kunna säga att den var fantastisk! :) Där var fint, inga papper eller blåsar att torka händerna på utan vikta små handdukar som efter användning lades i en korg.. Olika tvålar att tvätta sig med, en hylla med bindor, tamponger, hårspray, hårskum, hudlotion, halstabletter.. Tjoho! Jo, vi blev där i tre timmar (alltså inte på toaletten) och det var rusktigt trevligt. På cafét finns lite bord, några hörnor med fotöljer, soffor och kuddar. En del tidingar och bäst - en låda med spel ! ! ! Först diskuterade vi böcker ett tag och sedan drog grabbarna vidare och det blev en hel del tjejsnack. Borde göras oftare! Så himlarns sorgligt konstaterade vi igår, vi har bara ett enda tillfälle kvar då vi ses hela klassen. Värdelöst! Halva klassen träffar vi då vi ska på lägerskola om två veckor, men innan det har jag inte en enda skoldag! Jag kommer ju gå ner mig totalt här, vänder helt på dygn och rutiner och det blir bara blahaj.. Vi får försöka hålla nå slags rutiner och får något gjort varje dag. Imorn kommer besök, ska bli så trevligt så trevligt!

1 kommentar:

  1. Grattis till din alldeles egna lägenhet :D Känns bra va? :) Ibland så saknar jag min pluttiga lilla lägenhet också, men jag tror det är mest för badkaret hihi Och nu har ju du badkar så jag kanske måste åka upp till Ume någongång och bada ;)
    Vi läser en kurs som heter Natur och Miljö ur barns perspektiv och påminner verkligen om din kurs minus tältningen då för den tar vi i höst då vi läser Teknik (jag vet, vet knas) :) Det ser ut som din klassfest blev trevlig! :) Hoppas allt är bra! Kramar

    SvaraRadera