torsdag 16 oktober 2008

2,46 på Richterskalan

Vet ni vad jag var med om igår? Ett jordskalv! Jordbävning, buller o skak! Och tänka sig jag märkte det. Inte för att jag på en gång tänkte; ah, nu är det jordbävning. Nehej, först nu på morgonen när jag hörde på radion att det varit något så kom jag på. Här brukar ambulans hellikoptern flyga förbi då och då, det låter rätt mycket och darrar rutorna, men den flyger ju förbi rätt fort och "mullret" ändras. Igår mullrade det dels mycket högre och delvis på ett annat sätt, jag stängde av tv'n och gick och kollade genom alla fönster för att se om det stod nå stort utanför eller något, men icke! Det mullrade ett tag och rutorna skallrade, det måste ju ha vart lite av jordskalvet jag varit med om? Sen skulle man kunna tro att det var ett efterskalv inatt då jag vaknade kl 3 av att det lät väldigt illa, tror dock "bara" det var blåst och regn som slog mot rutorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar