fredag 31 oktober 2008

Snälla människor, bra Malla?

Många gånger har jag fått höra att jag måste tro på mig själv mer, och jag menar det verkligen, MÅNGA gånger.. Från många olika människor, tro på mig själv och att jag är bra och kan. Jag har ändå lite svårt att göra det i vissa situationer.. Tro bra om sig själv o säga att man är bra? Det går ju helt emot det svenska samhället! Idag fick jag ett mejl där det stod; ... we are very eager to have you stay with us because you're so great. Här snackar vi alltså om människor jag inte träffat på 2.5 år, som jag bott med tre månader och som verkligen vill mig väl och vill hjälpa till på alla sätt och vis. Att det finns sånna människor? Jag träffade en till människa jag skulle kunna placera i det "facket" nu i veckan. Det är ju helt otroligt egentligen, tänk om alla vore så, hur skulle världen se ut? Det är ju helt sjukt, jag kan inte riktigt smälta det och förstå. Här inbjuder en familj mig att bo med dem, bara ändå.. Det är synd att det ska vara så himla svårt med allting. Ja, detta blev väl förvirrande men det jag vill komma fram till är väl att det finns människor och så finns det människor.

Idag har jag umgåtts med många av mina vänner, det är också några fantastiska människor! Vi lunchade på stan och var in i några affärer. Sen blev det faktiskt en hårklippning idag med, som tur var! Faktiskt lite annorlunda motför hur jag alltid brukar se ut, klippte en slags lugg och som det är nu är jag väldigt nöjd med det. Blir lite annorlunda på något vis, sedan tunnades håret ur såklart, som alltid. När jag väntade på klippning kom Malin och Irma förbi efter en önskan från mig, och både Irma och Malin gillar ju snön så de mådde nog inte dåligt av det! "Min Malin" hade det visst hojtats när hon fick syn på mig suveräna lilla Irma, så himla mysigt att höra :) Det blev inte så himla mycket lek pga mina kläder o andra omständigheter men bara att ses en liten sväng tycker jag är trevligt.

Ikväll följde jag med familjen till lite plastsläkt på en tapasmiddag som var väldigt god, och en tårta som var underbar - precis min stil! Och där fanns en hund som var aldeles lagom på alla sätt o vis, så korta ben och långa öron att knappt tog sig över en tröskel, perfekt för då kan de ju inte direkt hoppa heller :) Lämnade dom för lite umgänge med vänner igen, det blev ingen lång stund men iallafall en sväng.. Nu ska jag väl snart ut och leka taxi antar jag, ska lägga in lite bilder från kameran nu så den är laddad för morgondagen. Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar