onsdag 8 oktober 2008

Sverige...

Ännu en dag passing by... Alltså jösses hörni, vilken bra engelska man lär sig om dagarna nu! Eller vad sägs om Middlemeal, någon med en gissning på vad det är? Idag har varit en helt okej dag, jösses vilka ups and downs jag har. Har tvättat ren alla mina kläder och fått en ny tid om en vecka. Är lite besviken på mina torkskåp som inte håller standarden, kläderna är icke torra då jag hämtar dom så nu har jag fulla lägenheten med kläder som hänger överallt..

Nu har vinterjackan gjort premiär och det var så skönt och alldeles lagomt, man undrar hur man ska klara sig i vinter, men det brukar man ju göra. Ni skulle sett barnen som kom in idag som jag klätt på, de skrattade gott de som jobbar där. Bara för att jag var frussen när de skulle ut ;) Jag körde lite lager-på-lager principen kan man säga! Haha.

Har inte hunnit med någon träning idag då det ändå varit full fart sedan jag slutade, men har spungit fram o tillbaks till tvättstugan, till affären och gått till o från bussen några gånger så helt stillasittande har det inte varit! Sen är det ju inte direkt som att sitta på kontor att jobba på förskola... Vore lite spännande att ha stegräknare på en dag och se hur många steg det blir, kanske inte så himla mycket egentligen när jag tänker efter, det är ju inga stora ytor och långa sträckor.

Appropå buss så blev jag lite irriterad idag, jag har inget problem med att stå upp i bussen men jag tycker ändå det är så fruktansvärt dålig stil. Vad är det med människor i Sverige egentligen? Det är ju livsfarligt att sitta brevid en främmande människa, kanske tvingas nudda den lite, dela med sig av ett leende eller kanske yttra ett ord! Jo, det verkar som så iaf.. Många sätter sig på det yttersta sätet i bussen, och även fast det är proppat med människor som står i hela mittgången så flyttar de inte in sig för att göra plats åt någon annan. Kan någon förklara detta för mig??? Blev också irriterad på affärn idag då gubben före mig i kön skulle ta en papperskasse så rasade det ut en del andra kassar på golvet, han kollade på dom, och gick... Visst, no big deal men varför inte ens böja sig ner och plocka upp det? Jag gjorde det åt honom istället då jag tycker det känns dumt att bara kliva över det! Ah, kanske en lite lättirriterad Malla idag med ;) Well.. Nu är det greys och det tänker jag icke missa.

1 kommentar:

  1. jag skulle också bli irreterad på bussmänniskorna å gubben i kassan, det e väl självklart att man plockar upp efter sig! fast d e kanske bara vi yngre som förstår det?:)

    SvaraRadera