torsdag 9 oktober 2008

Hur mycket tid?

Jösses anåda, I really need to städa this place. Men ack så omotiverad jag är! Jag skulle vilja bara göra ingenting en hel dag, det finns ju inga sånna dagar nu i fem veckor, och jag behöver dom! Jobbade en timma idag så kom inte hem förns närmare fem, var bilkö typ från sjukhuset ner på stan också så bussen tog lite tid... Man skulle kunna säga att det är blött ute idag, vilken tur att jag har gummiskor och regnställ så jag kan hoppa i vattenpölar och leka i lera! Fattas bara ett par sånna där supervantar som barnen har, men dom gräver lite mer med händerna än mig så galonvantarna är verkligen guld. Hos oss kör nästan alla med PoP också så det är tur att de flesta är märkta, lite småklurigt att räkna ut vems som är vems annars..

Vilade med sovbarnen idag och jag är och har länge varit så himla imponerad av de små knoddarna som lyckas slappna av och somna på en madrass i ett rum med massor av andra barn. Nog för att de flesta brukar vara urtrötta men ändå så är det ju mycket bus i de små liven.

Nej men om snabelsmasken (eller vad heter han Ullis?) tja, dammsugaren skulle få kikafram lite då.

2 kommentarer:

  1. Det kommer att gå bra Malla! Din lärare kan ju inte göra dig underkänd på sista VFUn. Du kan ju det där och du är BRA på det! Men för lite stöd så håller jag tummarna hårt imorgon :) Men då måste du göra det åt mig också för jag ska prata med min LLU.. Nervös som tusan jag också, men jag måste göra det. Lika bra att få det gjort och reda ut alla frågetecken innan det är dags för bedömningen.

    Jaha, okej.. Jag trodde det var förskoleklass då du pratade om "lärare" men jag läste nog inte riktigt :P

    Det kommer att gå bra! Det är ju inte så långt kvar :D Jippie!

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Snabeldraken heter han hos mig ;)

    SvaraRadera