torsdag 2 oktober 2008

...you'r beautiful and smart at the same time

Malla har lite ont i ryggen, träningsvärk kallas det har jag hört. En liten vilodag skulle sitta fint imorgon? Ikväll blev det afro och core vilket var jättelagomt, jobbigt och roligt. Imorgon är det faktiskt fredag, två veckor done.. Bara tre kvar! Jag bävar för att november och framförallt december ska komma. På tio veckor ska vi skriva ett exjobb, i de tio veckorna kommer jul och nyår, det ska läggas fram och examineras, plus att E ska åka bort i en vecka. Jo, det blir nog inte lätt detta! *** ta oss om vi inte sätter igång på allvar från första början. Sen är jag nog fortfarande lite inne i en nereperiod också så att jag oroar mig extra mycket och är lite småbitter på allt ;P Vi får hoppas det går över snart för det har hållit i sig bra längen nu. Att vara på vfu innebär att man inte får några extra slantar alls också, vilket är väldigt tråkigt. Men, that's life! Att fundera på framtiden tar knäcken på mig också, ska väl försöka söka några kurser innan 15 oktober nu iaf så jag har det som back-up ifall det inte blir något annat. Och jag är till 98.9% säker på att det blir fortsatt plugg ett halvår, frågan är bara vad... Någon som har ett förslag? Läsa till 1-5 lärare, fritidspedagog, lite specialpedagogik kurser, eller något helt annat?

Nu ska jag faktiskt ta mig i kragen och "plugga" lite, eller ja, planera förskoleverksamhet snarare. Har dock väldigt dåligt med inspiration och fantasi just nu så det känns svårt, men något vettigt måste jag ju ha med mig imorgon känner jag om jag ska lyckas bli den där förskolläraren som jag strävar efter. Så, wish me good luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar