tisdag 28 oktober 2008

Historien om frun Fredrik

Det var en gång en karl som hette Stig, och han hade en fru som hette... som hette.. som hette: Fredrik! Och så var det tjej Viktrorar, Bella-Viktor, Ida-Viktor och Klara-Viktor. Sen sprack alla!

Är det inte häftigt vad de små kan berätta för historier? Ungefär detta fick jag höra efter att jag läst för några barn idag, då var det deras tur att berätta sagor för mig, och nästan ordagrant såhär lät en av dom, vilket språk alltså, vilka ord!

Annars då? Jobb idag med, lite smått kaos men roligt. En kall morgon med frost och minusgrader, det ahr nog förresten inte varit särskilt många grader varmt alls på hela dagen idag. Vitt och is överallt! Gick iväg för att be om en referens då jag slutat och blev kvar där ett bra tag, fick den referens jag ville och även en till. Så nu kan jag ge mig ut o söka jobb ;) Tänk att det kan vara så olika på olika ställen också... Men det är väl en bra erfarenhet att veta om det och kunna hantera det någorlunda? Sedan blev det bråttom hem till att byta om och springa till iksu för ett aerobicpass, och jösses vilket roligt pass! Perfekt koreografi, rolig och aldeles lagomt svår, jag hängde med hela tiden och kunde göra allt ordentligt och ändå var det inte för lätt på något vis. Nästan som en riktig dans ;)
Har lite dåligt samvete just nu då jag inte pluggat ett dugg idag, aj aj aj! Ska ta tag i det nu och göra lite nytta innan jag får sova. Ny dag imorgon, då ska jag vara effektivare än nånsin förr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar