fredag 24 oktober 2008

Ingen melodifestival 2009

Så var vfu:n över för denna gång. Förresten för alltid? Nej det kan jag väl aldrig tro.. Men jag har nu idag avslutat min allra sista vfu på lärarutbildningen, det är skitläskigt! Och hur sammanfattar vi denna vfu? Trögstartad som tog slut aldeles för fort? Jag hade verkligen svårt att komma in mig denna gång, förstår inte alls varför egentligen. Förmodligen för att det var så annorlunda motför vad jag var "van" vid, på något vis. Detta tordes jag prata om idag vilket kändes skönt, synd bara att det dröjde så längen. Jag har ju faktiskt trivts bra ändå på något vis, kännt mig trygg o sånt. Ja det har varit bra, jag har varit osäker och det har taigt ovanligt lång tid med allt, det brukar ju gå så himla smärtfritt för mig annars, med allting.. så det har varit ovant. Men, jag kanske håller på o blir mänsklig ;)

Just nu sitter jag här och försöker hålla mig vaken, fick jag skulle jag somna på sju minuter nu! Har massor med träningsvärk och som följd på det huvudvärk som inte är trevlig, aj aj aj. Sedan jag slutade idag har jag uträttat några bra saker, tagit en liten prommis, handlat, städat av och bäddat rent i sängen. Det enda "måstet" jag har nu innan jag får sova är att börja på utvärderingen. Jo för ser ni, jag måste skriva något, om så bara en rad, på utvärderingen idag bara för att känna att jag kommit igång. Fredagkväll är det ju tillåtet att plugga, lördagkväll är det däremot som nog alla känner till totalt pluggförbud! Så imorgon på dagen ska jag och Emma sätta oss med exjobbet och försöka tänka och formulera oss, kan bli spännande! Men detta fixar vi!


Det finns två depp till idag, förutom att vfun tog slut lite för snabbt. Det blir ingen melodifestivaln 2009! Vi har inte lyckats få några biljetter vilket jag tycker är hemskt tråkigt då det är väldigt trevligt att gå på finalen med vännerna, det hade ju nästan blivit en tradition till o med. Bara att vara med i alla tävlingar som finns o hoppas på en vinst. Biljetterna hade visst tagit slut på femton minuter och jag hade ingen chans att ringa då jag var mitt uppe i möten, blöjbyten o annat viktigt. Det andra tråkiga är att just nu pågår World cup i Ljusdal - och jag är inte där! När hände det sist? Bandy bandy bandy... Förhoppningsvis visar de bandy hela söndagen på tv? Hope so! Men nattmatchen ikväll missar man ju inte gärna, nej, det känns tungt. Nu ska jag lägga mig ner och se Idol. Tack och hej, trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar