fredag 3 oktober 2008

En sån dag

Fredagen började lite tokigt, skulle ta bussen imorse precis samma tid som jag gjort i två veckor men så tyckte visst inte bussen. Bussen skall komma 7.59 och vara på stan 8.12 vilket passar perfekt eftersom nästa buss jag ska med går från vasaplan 8.15. Idag stod vi dock där och väntade ända tills klockan var tio över åtta innan det kom någon buss, där fattade ju jag att jag skulle bli sen eftersom jag började halv nio! Missade såklart bussen på stan och fick lov att ta nästa som skulle gå 8.32, det gjorde den dock inte... ca 20 minuter sen hittade jag dock fram till "jobbet". Well, ingen större fara skedd, men man blir lite less då det bara strular med bussarna här i stan nu för tiden.

Har haft en bra dag och vecka på förskolan, barn kan verkligen vara helt underbara ibland! Så ruskigt sköna kommentarer kommer ur de där små munnarna då och då. Tex. en 2.5 åring som säger till en 1.5 åring; "Vi kan gifta oss sen du och jag, fast inte än, för du är för liten nu!" Hur skönt är det inte? Det har också varit mycket genusdiskussion idag och det blev världens bästa punkt på det men det är nog inte riktigt något jag kan skriva här... Ifall att!


Nu på kvällningen tog jag och Emma en stund på iksu utan någon träning alls, bara massor av skönt bubbel, babbel och bastu. Det var vi faktiskt väldigt värda efter denna vecka! Det var många som tänkte som oss och bubbeln på iksu verkar vara rätt poppis på fredagar, många som bara gled runt. Och nog några som spelat beach innan också för det var som en strand i botten på poolen!


Har nyss fått lite mat i maggen och nu ska ta och se på en film. Have a nice weekend!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar