torsdag 16 oktober 2008

Neger, svart eller färgad

Neger, svart eller färgad, vilket ord är egentligen ok att använda? Neger är från början ett negativt laddat ord, svart är det inte många som verkligen är, och vem är inte färgad? Har suttit och "arbetat" lite med Swedkid , en sida som någon på umu gjort och som används för oss i ck3 nu.

Ush sånt trist väder vi haft idag, grått, disigt, blött och mörkt. Till lunch fick vi grönkålssoppa och det kan jag tala om var absolut inte min favorit! Har gjort min premiär på funktionell träning idag, det lär bli fler gånger! Mycket bra träning för hela mig men fytusan så jobbigt det var just idag.. Får hoppas jag blir starkare och starkare! Mina axlar och armar är väldigt klena och behövs tränas.. kanske benen skulle vara lite piggare om de får lite mer mat än ingen grönkålssoppa innan nästa gång. Mage-rygg-armar-ben-rumpa-axlar-skuldror-puls, alltihopa! Imorgon blir det ingen förskolevistelse, ska på en skola och ha något slags seminarium, 12-14, lagom dag. Innan det ska jag iväg o lämna tapetgrejerna och kanske hinna träna lite.
Det är roligt att "leka" med bilderna på fina Irma, jag har ju massvis från ganska nyss. Nu har jag mängder av bilder på lille Mio att greja med också, prova, testa, lära...

1 kommentar: