tisdag 14 oktober 2008

Tid

Trötthet, vad är det? Jösses, idag höll jag på o somnade vid lunchen, och på rasten, och på bussen... Sen var jag pigg! Gick till iksu och tränade core och gick sedan hem igen, har varit på det där core-passet tre eller fyra gånger nu och det är riktigt bra, jobbigt som tusan och tiden springer iväg. Det är tufft men sant, tiden till träning finns inte riktigt, den får puttas in mellan allt annat och innan man somnar.. just nu är jag trött som en sengångare igen och får nog lov att lägga mig snart. Appropå inget så hade jag fram till idag två avhandlingar att läsa, tyvärr handlar ingen av dom om något som har med förskolan att göra, och framförallt inte om något som har med vårt ex-jobb att göra, så jag måste till ub och leta någon ny också. Blä!

Heeey - go gympa läraren i Ugly Betty! Blev du fri från engelskan och matten med intyg? Nej.. men det är inte gympa! Nej, men gympan är inte mindre viktig.. Det var ju det där med "praktiska" ämnen...

1 kommentar:

  1. Haha, det låter som att skäller på mig Malla! :) Klart att förskolläraryrket är viktigt, men människor ser det inte så alla gånger och många tycker att om man inte har status i sitt yrke så är man inte mycket värd. Tro mig, jag har fått erfara det av Arbrå-bor som flyttat till Stockholm och har gjort karriär..
    Ja, men det låter väl inte helt fel :)
    Kram

    SvaraRadera