söndag 26 oktober 2008

En bonustimme till plugg!

Vilken aldeles perfekt dag att lägga till en extra timme på, så borde man ju göra varje söndag? Jag har bara gått o väntat sedan jag vaknade, på att få se bandy på tv:n, hur underbart skulle det inte bli! 10.40 var det dags, första besvikelsen kom när klockan var mycket tidigare än jag trodde så det var evigheter kvar till start. Sedan ringer Malin och säger att det är inställt! Regn och grus framme på planen.. Så tokigt. Nu hörde jag nyss att det blir spel i Byn istället mycket senare, så förmodligen blir det väl inget på tv'n så det troligen är andra program inplanerade. Tänk de åren då det var snöstorm denna helg? Är det växthuseffekten månne? Klimatförändringar och allt vad det kallas.. Vi kanske skulle ta ett beslut nu om att skjuta på julafton en månad? Hur många röstar för?

Men ingen bandy på tv:n plus en extra timme innebar mer tid till plugg. Jag ligger och läser avhandling och skriver och ska alldeles strax göra slut med den. Mycket skönt! Känner faktiskt att jag har koll på det mesta, ska försöka få ihop utvärderingen lite snygg idag med hade jag tänkt, så har jag bara "lite" läsning kvar till veckan.

Igår satt jag och Emma med ex-jobbet då och vi var faktiskt otroligt duktiga, jag tror vi kommer klara detta galant med våran plan! Vi skrev problemformulering, frågor, syfte och metod, vi har flera sidor redan nu! ;)

Ute är grått och trist men inte alls på det viset det var i natt, det var storm och regnet fräkte ner, överallt var det stora pölar som det tom gick vita gäss på! Men nu ser jag en liten liten fläck på gräsplan utanför där solen visst har hittat fram.. Inte illa! Igår var jag inveterad till J på andra sidan centrum på en bit mat, lite vin och en film, mycket mycket trevligt! Nu ska jag återgå till Polly och göra ett definitivt slut på det där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar