söndag 5 oktober 2008

Big girl

Huu, hur många gånger ska man behöva skriva i bloggen att det är höst nu? Tror alla insett det nu ändå.. Utanför mitt fönster står två stora lönnar så här är massor av färgglada löv som stormar omkring, jo, för det blåser bra mycktet nu... Och snart måste jag ge mig ut i hemskvädret för jag ska till universitetet och plugga! Se på tusan, en söndag! Ska träffa min grupp och samtala lite, det blir säkert trevligt.

Igår var jag hemma med kusinerna medan mamman och pappan var på vuxenkalas, V får aldrig följa med så då bestämde vi att vi ska gå på restaurang nån gång nu och då får inga vuxna följa! Vi hade mys, M bjöd på spagetti och köttfärssås, vi såg på lilla melodifestivalen och en film, åt chokladpudding och cheezeballs. Hann med att pussa lite på lilll-lillan också och hon vågades lämnas hemma med mig en liten sväng! Jag och V såg på Eva och Adam också och hon berättade för mig att det där ju inte är "nu-tid". Nja, nästan sa jag och berättade att de var lika gamla som mig nu och att det gick första gången när jag var liten. Efter lite tystnad och tanke kom det då det jag alltid fasat för...: Men du är ju ganska gammal. haha, jäklar, måste jag inse att jag är vuxen ändå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar