onsdag 30 januari 2008

Årets kock nästa!

Det eftersökte kvinnliga kockar till denna tävling (eller nån slags mattävling) hörde jag i morse, kanske borde jag ställa upp? Jag borde väl ha det i mig? Maudan snackade i Rix morron zoo och skulle vara domare i en mattävling o hon tyckte fler kvinnliga skulle försöka. Kanske ska man vara kock för att ställa upp? Tja, där gick den drömmen upp i rök på en gång.. Men, jag kommer nog trivas rätt bra med att vara fröken! Jag känner det mer och mer, jag har ju ändå tvivlat lite ett tag nu, men det blir väl så då man bara sitter o pluggar o pluggar och inte får vara där ute med barnen något. Det är så härligt att höra deras tankar, se vad de klarar av, leka och mysa! Och sen om man får bestämma vad som är tillåtet eller inte sen också kan ju bara göra detta yrkesval perfekt. Fast jag skulle gärna jobba lite mer med barn i lite behov av extra stöd, men det får väl komma sen isf! Yeaah.. What? Inte mycket gjort idag sedan jag kom hem, har varit ute på en litenliten prommis, handlat och lagat mat då. Räk wok med nån kryddblandning som hade citrongräs i - det luktade blää men smakade mycket gott! Var en aning starkt så det var väl inte så bra... Ni ser ju våra oerhöst snygga tallrikar här uppe, alla andra har jag slagit sönder och glas det har vi inte många av, vi får nästan dela om vi vill äta samtidigt! Se sån fin bok jag köpte idag, ska sätta mig och skriva några rader där nu.. Have a nice evening!

1 kommentar:

  1. Maten såg riktigt god ut Malla! :) Gossip Girl var helt okej, tror det blir något att följa här framöver :) Har ju läst boken så det är kul att kolla på serien nu. Går det bra på vfu:n?

    SvaraRadera