torsdag 10 januari 2008

Long time

Ja nu var det länge sedan jag skrev något, upptagen? Jo.. Har fått jobba tre fulla dagar denna vecka vilket har varit skitkul, rent ut sagt! Härliga barn och bra o trevlig personal (vissa iaf), jag har trivts jättebra där faktiskt. Har provat lite av vad jag lärt mig på universitetet också, det tyckte dom var skoj. Igår hade jag vilan med de stora barnen, de brukar sitta i soffan o läsa en bok men igår var de sååå trötta så de ville ta fram madrasserna och ligga ner och se, det får man för mig! De ville också ha bandspelare med en saga på men si där fick jag en idé, kanske skulle man ta o prova att berätta en saga för dom istället? Och det fick jag gärna göra för ungarna, så där berättade jag min inövade Prinsessan på ärten för sju barn, fem flickor och två pojkar. Som låg lugnt och fint på sina madrasser och lyssnade! Det var skoj :)

Kvällstid har jag försökt plugga lite.. och så har vi mest spelat spel, D'jay, himlarns roligt spel! I måndags fick jag spunk och höll på att lägga ner allt var skola och plugg heter och hoppa av här o nu. Hade äntligen kommit igång med skrivandet, skrivit ett par sidor, utan att spara av någon anledning... Så helt plötsligt är allt jag slitet med puts väck och borta! Då sprutade tårarna några timmar och jag gav upp. Nu sitter jag igen och skriver, spar efter varje mening och har kommit en bra bit på vägen nu, detta ska nog gå vägen! Ska fortsätta skriva lite nu, vid tre hämtar Vicky upp mig så ska vi fara till Söderhamn o shoppa lite, och äta donken mat :P Och hej nu verkar det som internet inte fungerar igen, sitter hemma hos min mor och man hoppar in och ut hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar