torsdag 17 januari 2008

Snorre Gayson

Det var ju riktigt roligt med handboll, det där har jag visst fått om bakfoten. Och visst var det väl så att jag alltid hängde med i handbollen förrut med? Det är ju inte alls mål hela tiden och fram och tillbaka utan riktigt få mål här, målvakterna är så stora så de täcker hela målen! Men hallå, skulle ni vilja heta Snorre Gayson? Hörde ni vad de spela för musik då? I en rosa hellikopter, ska jag flyga hem till dig... Minns ni den låten från förr då? Förresten så var det roligt det Tess sa om att JD:s Malin låtar är riktigt populära! :)

Mejlade Larsa som är kursansvarig för min extrakurs och fick till svar att man hellst skulle ha lite bredare turskidor, att det var lättare än med de vanliga smala men att det visst funka med dom också men att man kunde bli kall om fötterna. Så skrev han att vi första dagen ska åka mellan 3-7 km uppför berget för att ta oss till vårt basläger, det blir olika långt beroende på vilken väg man väljer. Och Hallå, det ska jag väl klara? Jag kan ju välja tre km om jag inte tycker jag får in snitsen, och går det helt åt helvete så kan man faktiskt ta skidorna på axeln och gå tre km också. Sååå långt är det ju ändå inte! Fast visst vore det roligt med de där breda skidorna med stålkanter som han snackar om (jag kan absolut inget om detta, men ska lära mig hoppas jag!), har man de skidorna med stålkanter så skall man tydligen kunna åka som slalom nerför och det låter skoj.. :) Tja, vi får väl se vad jag hittar för utrustning, tur att jag fick sådana superlångkallingar av mormor o morfar så slipper jag frysa om rumpan o låren allafall! Nu ska jag försöka få till en plan så jag får de där två hundarna att sova med mig i snökojan så ska nog detta gå bra sedan....

1 kommentar:

  1. Det är ju det jag alltid sagt! Det blir inte mål hela tiden i handboll! Så de så! Du som alltid har klagat på det :) Kram kram

    SvaraRadera