tisdag 1 januari 2008

Hallådär, hoppas ni är pigga och glada! Själv är jag mest jättetrött...

Gårdagen var precis som jag sa tidigare väldigt trevlig, vi lagade trerätters middag där förrätten var feta och tomatröra på toast med ett glas rosa bubbel, till varmrätt fick vi fetafylld kycklingfilé och potatisgratäng och efterrätten blev en chokladbomb med frukt! Underbart gott alltihopa, där lyckades vi fint ;) Dukningen var inte helt dum den heller och gick i rött, svart och guld.. Tio personer var vi till bordet och resten av kvällen. Varvade maten med några frågelekar som jag och Jonas kom på delad förstaplats i om jag inte minns helt fel. En del väldigt kluriga men mycket roliga. Vi spelade ett spel då man skulle gissa lite saker om varandra utifrån påståenden och utföra olika uppdrag, tex peta någon annan i näsan, låtsas tjurfäktas i 30 sekunder eller äta en matsked senap.. Ja det låter väl mest hemskt men det var väldigt roligt och mycket skratt! Sedan var det dax att skåla in det nya året och det gjorde vi med skampange och raketer, våra bara pep och smällde men runt omkring lös det fint på himlen. Emma o Tompa passade på att förlora sig också, det ni! Jag hade det på känn måste jag ju säga :)

Spelade lite mer spel och det blev tillslut rätt sent. Konstaterande: Himla trevligt sätt att fira in det nya året på! Borde göras om, lite av en tradition sådär.. Tradtioner är jättebra! Malin var i gasen då vi var påväg hem, jag var inte alls sugen på att åka ensam hem till ett tomt hus och sova då jag inte var trött och det inte var någon hemma. Så när jag kom med förslaget att jag kunde ställa upp som barnflicka imorse så nappade Malin på det och ut dit fick jag skjuts, Tack för det även om det inte kändes helt bra! Hoppas att det inte blir några efterspel av det. Hoppade in och spelade spel med dom där i Freluga och Jag, Per och Niclas vann :) Sovdags rätt så väldigt sent och sedan upp 7.45 imorse med en pigg Irma! Åkte hem nånstans där runt Irma-lunch och la mig på soffan en stund.

Sedan kom Stockholmstjejerna som upptäckt att det kommit massor av snö! Så vi gick till pulkabacken och åkte för fulla mugger, riktigt skoj och det gick undan! Rutchkanan gjorde illa både rygg och svanskota men vad gör det.. När vi var genomblöta gick vi hem till mammans tomt och byggde snögubbar, hela sju stycken fick vi till! Evelina byggde en hel snögubbefamilj med mamma, pappa och barn. Jag och Mimmi byggde en stor fin snögubbe tillsammans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar